woensdag 23 maart 2011

Voor Josje

http://www.krapuul.nl/blog/31098/bindweefsel/


Bindweefsel

We kakelen wat af over en weer. Je mond open en er trilt wat lucht uit. Er zullen er vast wel een paar tussen zitten die er naar luisteren.
Wat bereik je met het over en weer elkaar toewensen van de meest vreselijke ziektes? Vergelijkingen waarvan ik aanneem dat die best voor een deel waar kunnen zijn, tot in den treure geanalyseerd maar wat moet ik ermee. Ik kan er mijn muur mee behangen, nieuwe trend?
Waarom gaat het niet over het zoeken naar oplossingen. Kunnen we niet een probleem neerzetten en dan voor dat probleem een oplossing zoeken. Taal is zo’n probleem. Blijven we het islamitische deel van onze bevolking apart behandelen? En voor er weer hele discussies volgen neem ik aan dat iedereen wel begrijpt waarom ik dat deel noem.
Naar mijn idee kunnen werkgevers hier een belangrijke rol in spelen.
Een cursus koeien knuffelen is verplicht want dat bindt. Worden we een hecht team van. Weet je wat ook bindt? De Nederlandse taal.
Waarom laat je als werkgever diezelfde werknemer geen cursus Nederlands volgen zodat hij zijn functie normaal kan uitvoeren.
Nee wij vinden het belangrijk dat hij weet wanneer het Sinterklaas is …dat bindt ook.
En nou hoor ik jullie denken de werkgever weer.. ja inderdaad want als werkgever heb je ook de voordelen omdat die werknemer vaak goedkoper is. Werkgevers binden en we kunnen er vast weer een subsidie aankoppelen. Daar zijn wij goed in in dit land, subsidies voor het houden van biologische kippen, terug naar vroeger toen de kippetjes gewoon lekker buiten aan het tokken waren, dat kakelen hebben wij overgenomen. Laten we er nog even een kosten/baten analyse op los en als dat negatief is dan doen we het niet. Stel je voor zeg, dat iets geld kost.
Als ik erover nadenk is het eigenlijk krankzinnig. Dit land waar wij de veiligheid zo hoog in het vaandel hebben staan, althans dat denken we, laten werknemers de veiligheidscursus voor het behalen van een VCA certificaat in het Turks doen. Zijn de veiligheidsinstructies op de bedrijven ook in het Turks? Nee dat dan weer niet, dan moet er iemand mee die ze na het filmpje vertelt waar ze de kruisjes moeten zetten want anders komen ze het terrein niet op. Is dat onze sociale samenleving. Groepen in de maatschappij blijvend buitenspel zetten?
Ja dus, want dit is makkelijker. We voldoen aan de regels en dat is het belangrijkste. Als er dan weer eens iemand overlijdt door een bedrijfsongeval dan kunnen we in ieder geval op zijn grafsteen beitelen: Hier rust Mehmet in bezit van VCA certificaat.
Wij als samenleving, maatschappij, hoe je het wilt noemen nemen niet meer de moeite. De moeite om echte oplossingen te verzinnen. Nee hoor dan noemen we iemand een nazi, een NSB’er, communist, dan wens je iemand een dodelijke ziekte toe en klaar…opgelucht….
Maar ja, we kunnen ook niet stilstaan bij dit soort dingen, nee we wachten wel weer een Europees of Wereldkampioenschap voetballen of schaatsen af dan zijn we weer 1 of een lekker ongelukje op Koninginnedag want dat bindt ook zo fijn. Dan mogen er nog wel een paar volgen.
Niemand denkt meer, niemand denkt meer na over daadwerkelijke oplossingen. We lallen er maar op los dat vrijheid van meningsuiting een groot goed is, we hollen van hype naar hype en ondertussen verloedert onze maatschappij.
Ons bindweefsel is ziek…cellulitis….onderhuidse onstekingen.. cellulitis is niet te voorkomen, maar je kunt door een gezonde levensstijl zorgen dat de mate van cellulitis tot een minimum wordt beperkt ondertussen zoekend naar een medicijn. De PVV is een zalfje, een zalfje dat van alles belooft, maar niet werkt.
This post was submitted by Jolanda @jomisu1965.


19

Sjuul van Dissel
22 mrt 2011 - 2:33 pm

http://www.vcanl.nl/uploads/examenreglement%2015%20maart%202011.pdf
3.6 Het examen wordt schriftelijk afgenomen. Bij een Basisveiligheid VCA examen
bestaat de mogelijkheid van een voorleesexamen.
3.7 Het voorleesexamen (uitsluitend VCA Basis) wordt rustig en duidelijk voorgelezen.
Elke vraag wordt (indien nodig) twee maal voorgelezen. De kandidaat krijgt geen
uitleg of toelichting bij de examenopgaven, de examenduur kan met maximaal
100% worden verlengd. Van een voorleesexamen wordt een geluidsopname
gemaakt.
3.8 De examens Basisveiligheid en VOL VCA zijn in een beperkt aantal andere talen
dan de Nederlandse taal beschikbaar. VCA Basis: Alle EU-talen en Turks; VCA
VOL: Engels, Duits en Frans; VCA VIL-VCU uitsluitend in het Nederland
Na de lagere school een stoomcursus LTS timmeren gevolgd waarin veiligheid op de bouwplaats uitvoerig werd behandeld werd ik in 1962 tewerkgesteld voor het weekloon van zegge 29,75 welk ik thuis moest afdragen voor de kost en inwoning. Zo ging dat toen en dan kon je bedelen voor zakgeld. Wat later werd gastarbeid een issue. Op mijn vraag aan mijn vader toendertijd waarom er ongeschoolde gastarbeiders uit verweggiestan werden gehaald was zijn antwoord omdat Nederlanders te lui zijn om te werken. En daar kon ik het mee doen. Dezelfde vraag kan nu gesteld worden aan ons Kabinet met gedoogstatus. Maar het correcte antwoord is omdat zij nog goedkoper het werk doen. Naar veiligheid wordt daarbij niet gekeken. Zo’n examen is een doekje voor het bloeden. Inmiddels een jongere broer verloren die sneuvelde in de strijd op de arbeidsmarkt. Verbreizeld in een betonvloerelementenfabriek en ter plekke gestorven, een weduwe met drie kinderen achterlatend. Drie andere broers en een zus zijn inmiddels 100% afgekeurd en versleten. Ik zei de gek is de oudste en heb het allemaal zien gebeuren hoe Nederland een kolonie werd van z’n eigen Nederlanders.
Bovenstaande info komt van deze site: http://www.vcanl.nl/basisveiligheid-vca
1 daagse Basisveiligheid VCA cursus (B VCA)
VCANederland organiseert door heel Nederland de 1 daagse Basisveiligheid VCA cursus, ook wel bekend als B VCA.

#21

jolanda
22 mrt 2011 - 3:10 pm

heftig….daarom is voorlichting en het begrijpen daarvan toch erg belangrijk…veiligheid in bedrijven staat toch hoog in het vaandel hoor…iig bij ons…maar een ongeluk kan altijd gebeuren…als het ongeluk voorkomen kan worden dan moeten er maatregelen genomen worden en die ontwikkeling is gaande binnen de bedrijven maar daar moet ook het geld voor aanwezig zijn. Als je geen geld hebt als bedrijf kan je ook niet investeren. Het blijft een wisselwerking…winst maken en investeren in veiligheid.
Maar dit was een voorbeeld voor het grotere probleem de taal….en de discussie lijkt zich nu daarop toe te spitsen en dat was niet mijn bedoeling.

#28

Sjuul van Dissel
22 mrt 2011 - 6:11 pm

jolanda Schreef:
heftig….daarom is voorlichting en het begrijpen daarvan toch erg belangrijk…veiligheid in bedrijven staat toch hoog in het vaandel hoor…iig bij ons…maar een ongeluk kan altijd gebeuren…als het ongeluk voorkomen kan worden dan moeten er maatregelen genomen worden en die ontwikkeling is gaande binnen de bedrijven maar daar moet ook het geld voor aanwezig zijn. Als je geen geld hebt als bedrijf kan je ook niet investeren. Het blijft een wisselwerking…winst maken en investeren in veiligheid.
Maar dit was een voorbeeld voor het grotere probleem de taal….en de discussie lijkt zich nu daarop toe te spitsen en dat was niet mijn bedoeling.

Twee keer heftig dan zul je bedoelen. Het paradigma de leugen regeert en de waarheid crepeert is helaas te gemakkelijk geformuleerd voor onze intellectuelen om daar nu eens wat tegen te ondernemen. Ondernemen dan uiteraard in de definitie van:
op zich nemen,
aanvangen te doen of te doen verrichten,
beproeven,
wagen:
iets van belang ondernemen,
aanvaarden,
altijd met het bijdenkbeeld dat er zwarigheden aan de volvoering verbonden zijn;
n.l. een vijandige aanslag.
En dus niet alleen in de definitie van speculeren.
Zoals de dikke van Dale het woord ondernemen voor alle Nederlanders definieert,
behalve dan zo blijkt voor intellectuelen.
Tot dan, tot er echt iets wordt ondernomen blijf ik bij mijn paradigma,
de leugen regeert en de waarheid crepeert.
http://lelystad.flevopost.nl/index.php?n_id=45091&s_id=742
“‘Dodelijk ongeval bij Dycore; hoge boete
woensdag 27 februari 2008 12:15
ZWOLLE/LELYSTAD – Omdat er in mei 2005 een dodelijk bedrijfsongeval gebeurde bij betonvloeren fabrikant Dycore in Lelystad, is het bedrijf dinsdag veroordeeld tot een boete van 35.000 euro. Die geldstraf was ook tegen het bedrijf geëist. Bij dat ongeval kwam een 47-jarige monteur om het leven.
De rechtbank in Zwolle acht het bedrijf schuldig aan het niet goed beschermen van haar werknemers. Extra kwalijk is het volgens de rechter dat Dycore na een eerder dodelijk ongeval in 2004 onvoldoende maatregelen heeft genomen om nieuwe ongelukken te voorkomen. Een van de redenen dat de rechter conform de eis heeft gevonnist.
De onderhoudsmonteur raakte tijdens werkzaamheden bekneld tussen een dalende lift en een transportband. Hij kwam hierdoor om het leven. Volgens de arbeidsinspectie, justitie en dus ook rechtbank was de situatie op de werkvloer destijds niet veilig genoeg. Vandaar een boete wegens overtreding van de arbeidsomstandighedenwet.
De veroordeling komt op dezelfde dag dat Dycore een Europese prijs wint voor het ‘lichter en veiliger maken van zware tilwerkzaamheden‘. Sinds het tweede dodelijke ongeval is er wel veel verbeterd qua veiligheid bij het bedrijf.”‘
http://www.xs4all.nl/~ac/europa/polen.html
“‘De terugname van vluchtelingen en migranten die over Pools grondgebied het Schengengebied zijn binnengekomen, wordt geruild voor de visumvrijheid voor Polen. Polen wordt daarmee een arbeidsreservoir voor de EU, omdat Poolse ingezetenen zich vrij naar en in het Schengengebied kunnen bewegen. Zo werken aan de opbouw van Berlijn, waar 50.000 bouwvakkers dagelijks aan het werk zijn, vele duizenden Polen zonder werkvergunning en tegen een laag uurloon mee.’”
Nederland is een kolonie waarin het bestuur ervan uitheems is.

#30

Sjuul van Dissel
22 mrt 2011 - 6:22 pm

Ja Jolanda, dat eerdere ongeval was mijn broer en het was op precies dezelfde plek onder precies dezelfde lift op precies dezelfde dodelijke manier. 35.000 euro? Het zal de slaven op de werkvloer een personeelsuitje naar de efteling schelen.


#32

jolanda
22 mrt 2011 - 7:24 pm

Sjuul dit soort dingen zijn niet goed te praten en niet af te kopen met 35000 euro
@ Sjuul van Dissel:

#34

Sjuul van Dissel
22 mrt 2011 - 9:47 pm

Bedenk me net dat ik zelf al hetzelfde bedrag [35.000 euro] heb moeten betalen middels een stopzetting van mijn bijstand omdat ik geen medewerking wenste te verlenen aan een eis van de gemeentelijke uitkeringsinstantie [SZ] om een omgekeerde bewijslast te weerleggen met gegevens die ik niet heb en niet kan verkrijgen maar die zij naar later nog zou blijken zelf wel hebben geachiveerd….! Artikeltje 4:6 van de algemene bestuurs wet ABW doet je dan de das om. Twee en een half jaar zonder inkomen plus de daaruit voortkomende rentes en deurwaarders en gerechtskosten, nee het is eigenlijk nog meer dan die 35.000 euro. Nederlands bestuursrecht is het recht van een slaaf in het koloniaal wingewest Nederland en dient alleen het bestuur ter meerdere eer en glorie voor de VOC mentaliteit van ons Kabinet met gedoogstatus. http://www.geennieuws.com/2010/01/nederland-van-kolonisator-tot-wingewest/ Hun ware agenda wordt zeer nauwkeurig verzwegen door alle partijen en het bedrijfsleven inclusief de media. De leugen regeert en de waarheid crepeert.

#36

jolanda
22 mrt 2011 - 10:15 pm

Ik merk bij een aantal reacties dat pvv het lijdend voorwerp is ..het gaat hier juist om oplossingen te zoeken voor de problemen zodat bestaansrecht van de pvv wordt ondermijnd. Daar moet het overgaan….onderhand weten we wel hoe de tegenstanders over pvv denken en vice versa…..stop die energie in oplossingen en doe niet of er niets aan de hand is….dat is de fout die gemaakt is in het verleden…..die moeten we niet nog eens maken…

#37

jvdheuvel
22 mrt 2011 - 10:57 pm

Dat jij met oplossingen wil komen is prima maar dat betekent niet dat wij hier nu plotseling ophouden met het duiden van de actualiteit.
Overigens vind ik het lulkoek dat de PVV middels oplossingen moet worden bestreden.
Jij valt kennelijk in de categorie “Wilders benoemt de problemen maar hij heeft geen oplossingen”.
Ik val in de categorie “Wilders is een zwijn en benoemt geen reet”.

[jvdheuvel is hoofdredacteur en beheerder van Krapuul.nl]

#38

Sjuul van Dissel
23 mrt 2011 - 12:28 am

en doe niet of er niets aan de hand is….dat is de fout die gemaakt is in het verleden…..die moeten we niet nog eens maken…

#39

jolanda
23 mrt 2011 - 8:42 am

dat is jouw mening en ja ik ben van de categorie oplossingen zoeken ipv te blijven schreeuwen.
Hoe was het ook al weer…..schelden betekent onmacht? En je mag van mij Wilders noemen wat je wilt en hopelijk lost dat wat op voor jou…misschien je frustratie….. @ jvdheuvel:

#42

jolanda
23 mrt 2011 - 9:21 am

mijn etiketjes zijn even op…daarom een nieuw stukje…..  @ jolanda:

#64

Sjuul van Dissel
23 mrt 2011 - 11:27 am

Jolanda.
Over hoe de leugen regeert en de waarheid crepeert.ten vaveure van het mismaakte hogere doel.en welke politieke stromingen het debat met opzet vervuilen.hoe deze mevrouw Jolanda een issue-tje te berde brengt dat hout snijdt maar met de foute intentie.het verdedigen van een partij die dit issue alleen maar misbruikt om ongenoegen en ressntimenten aan te wakkeren en daarmee het debat in de verkeerde richting te stuwen.hoe een debat met zulke intriganten überhaupt onmogelijk is.hoe de waarheid wordt gestolen en geheeld.in de betekenis van doorvergekocht.en weer op de markt komt in vervalste gedaante om de leugen te versterken.hoe de dubbele bodem van hun hypocrisie in die verborgen agenda maar niet wordt gedetecteerd.hoe de gedoogstatus van het rechsste Kabinet sinds voor de oorlog van VVD CDA PVV zich aan heling van wat issue-tjes van waarheid schuldig maakt om het totaal rijp voor een debat te maken dat alleen nog maar gaat over wat hun verborgen agenda bevat.hoe schadelijk voor het land en haar bewoners dit is en dat deze mevrouw zegt dat dit niet gezegd mag worden.
Over hoe dit schadelijke vervuilen van het debat in de haarvaten van de samenleving in zijn totaal terecht komt.hoe daarin geen issue meer normaal besproken kan worden doordat er door dit rechsste Kabinet ooit met gedoogstatus steeds maar weer belangrijke issue’s in gijzeling worden genomen en.hoe deze mevrouw Jolanda wel gelijk heeft maar dit op het conto van de verkeerde partijen zet.hoe gevaarlijk dat is kan zij uit ‘slands geschiedenis leren en.hoe zij dit ook kan leren uit de waargebeurde feiten die ik haar hier heb verteld.
Zo ziet het er in het echt uit Jolanda.dus gaat u zich maar daar eerst in verdiepen.maar weest u voorzichtig want u wordt zomaar ook gegijzeld als u per ongeluk met een goed idee komt.
Kortom als rechs linkse issue’s steelt en links rechse dan heet die overkoepelende politieke stroming fascisme.het is goed dat de inwoners van het wingewest Nederland daar aan worden geherrinnerd.
Maar hoe komt Jolanda dan anders aan het idioote idee om mij van mijn werkloosheidsuitkering werkgevers mee te financiëren om hun gastarbeiders te helpen Nederlans te leren.hoe gek denkt die blonde feeks Wilders mij te krijgen.hoe koloniaal neonazionistisch probeert hij dat neokolonialisme op ons land te projecteren.hoe denkt hij wel met steun van dit meest rechse Kabinet ooit zijn fascisme bespreekbaar te maken.daar zal ik bij mijn volle verstand niet intrappen.Jolanda wel.

#65

jolanda @jomisu1965
23 mrt 2011 - 11:43 am

Je trekt conclusies die ik niet geopperd heb. Ik probeer juist niet links en niet rechts te denken ik verdedig geen partij daar kunt u mij ook niet van betichten. Ik zeg ook niet dat mijn oplossing goed is. Ik laat me of probeer me niet te laten leiden door partijen…maar invloeden, opvoeding en omgeving bepalen natuurlijk wel mijn mening. Ik laat me daarbij leiden door mijn eigen inzichten. Ik heb met geen woord gerept over waar ik hier het geld voor vandaan zou halen. En ik ben niet een van hun…ik ben ook een werknemer…en ik hoop toch echt dat de werkloosheidsuitkering blijft bestaan want ook ik moet er wellicht ooit gebruik van gaan maken maar daarvoor heb je wel mensen nodig die werken en bedrijven die werk verschaffen zo simpel is het. Mijn intenties zijn goed bedoeld. Ik zeg ook niet dat het niet gezegd mag worden…wat ik zeg is…het leidt naar mijn bescheiden mening tot niets….. @ Sjuul van Dissel:

#68

Sjuul van Dissel
23 mrt 2011 - 1:18 pm

jolanda @jomisu1965 Schreef:
Je trekt conclusies die ik niet geopperd heb. Ik probeer juist niet links en niet rechts te denken ik verdedig geen partij daar kunt u mij ook niet van betichten. Ik zeg ook niet dat mijn oplossing goed is. Ik laat me of probeer me niet te laten leiden door partijen…maar invloeden, opvoeding en omgeving bepalen natuurlijk wel mijn mening. Ik laat me daarbij leiden door mijn eigen inzichten. Ik heb met geen woord gerept over waar ik hier het geld voor vandaan zou halen. En ik ben niet een van hun…ik ben ook een werknemer…en ik hoop toch echt dat de werkloosheidsuitkering blijft bestaan want ook ik moet er wellicht ooit gebruik van gaan maken maar daarvoor heb je wel mensen nodig die werken en bedrijven die werk verschaffen zo simpel is het. Mijn intenties zijn goed bedoeld. Ik zeg ook niet dat het niet gezegd mag worden…wat ik zeg is…het leidt naar mijn bescheiden mening tot niets….. @ Sjuul van Dissel:

Ja Jolanda.dank je de koekoek.die constatering had ik ook al gedaan.maar dat neemt niet weg dat niemand kan vermijden dat de politiek naar je toekomt.dat je daar niet vrijblijvend consequentieloos op kan reageren.wie erover zwijgt stemt toe en wie ertegen ageert moet over een enorme berg vuilnis heen roepen.en maar hopen dat een toehoorder aan de andere zijde nog niet onder het vuilnis bedolven is.wat tegenwoordig in de allermeeste gevallen het geval is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten